Ulotki reklamowe - Marketingowy Poradnik

Ulotki reklamowe są jedną z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych form reklamy. Druk ulotek nie generuje wysokich kosztów, a jest doskonałym sposobem na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki. Co warto wiedzieć na temat druku ulotek? Zachęcamy do lektury naszego poradnika.

Druk ulotek - co warto wiedzieć?

Aby ulotka zachęciła potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy musi być estetyczna i czytelna. Wyróżnić możemy różne rodzaje tego typu nośników reklamy, to, na jaki rodzaj zdecydujemy się zależy od specyfiki naszej branży, grupy docelowej oraz budżetu, którym dysponujemy.

Na jakie kwestie w szczególności warto zwrócić uwagę podczas druku ulotek?

Rodzaj papieru

Już sam papier, na którym zostanie wydrukowana nasza ulotka ma duże znaczenie, najczęściej ulotki drukowane są na takich podłożach, jak:

Papier kredowy 130g ‒ błyszczący lub matowy papier o gramaturze 130g/ m2 to najmniej sztywne podłoże, które wykorzystywane jest do druku ulotek wręczanych szerokiej grupie odbiorców. Papier kredowy 170g ‒ również dostępny w wersji matowej i błyszczącej, jest bardziej sztywny i nieco droższy w porównaniu z papierem o gramaturze 130g / m2 Papier kredowy 250g ‒ jest to papier wysokiej jakości, ulotki wykonane na takim papierze są niezwykle eleganckie, zazwyczaj wręczane są wąskiej grupie odbiorców. Papier kredowy 350g ‒ to papier najdroższy i najgrubszy z powyższych, tego typu podłoże znacznie podnosi prestiż przekazu reklamowego. Zaliczany jest do klasy Premium.

Format ulotek

Kolejną istotną kwestią jest format ‒ zanim wybierzemy odpowiedni, powinniśmy dokładnie zastanowić się, jak wiele treści zamierzamy umieścić na naszej ulotce reklamowej. Wśród najpopularniejszych formatów wyróżniamy:

Ulotki kwadratowe o różnych rozmiarach, na przykład: 120 x 120 mm, 200 x 200 mm Ulotki DL ‒ 99 x 210 mm A5 ‒ 148 x 210 mm A4 ‒ 210 x 297 mm A3 297 x 420 mm

Typ ulotek

Wyróżnić możemy różne rodzaje ulotek, między innymi:

Jednostronne ‒ nadruk wykonany jest tylko na jednej stronie ulotki, są tańsze od dwustronnych. Dwustronne 4+4 ‒ nadruk znajduje się po obu stronach ulotki, wykorzystywane są barwy z palety CMYK. Ulotki dwustronne sprawdzają się między innymi wtedy, gdy chcemy przedstawić klientowi menu restauracji czy cennik usług. Ulotki składane ‒ falcowane w V, C, Z lub w harmonijkę

Technologia druku

W zależności od liczby nakładu ulotek reklamowych możemy zdecydować się na druk w technologii offsetowej lub cyfrowej. Offset jest opłacalny w przypadku średnich i dużych nakładów, druk cyfrowy w przypadku nakładów małych ‒ poniżej 500 egzemplarzy.

Uszlachetnienie

W zależności od preferencji zdecydować się możemy na różne rodzaje uszlachetnień ulotek reklamowych, między innymi takie, jak :

folia mat lub błysk dwustronnie lakier UV folia mat + lakier UV wybiórczy jedno- lub dwustronnie folia soft-touch + lakier UV wybiórczy jednostronnie folia soft-touch + lakier UV wybiórczy dwustronnie

Projekty ulotek

Oczywiście bardzo ważny jest projekt ulotki. Na ulotce powinny znaleźć się interesujące treści, informacje na temat produktów i usług, jak również unikalne grafiki. Podpowiadamy, że jeśli firma ma logo, warto umieścić je na ulotce. Ponadto ulotka powinna być czytelna, ważne są odpowiedniej wielkości marginesy i miła dla oka.

Drukowanie ulotek - o czym jeszcze warto wiedzieć?

Rozdzielczość bitmap. Rozdzielczość bitmap powinna wynosić od 225 do 300 DPI. Format pliku z przygotowaną do druku ulotką zazwyczaj przygotowywany jest w formatach jest to PDF, TIFF, JPG. Przed drukiem należy dokładnie wszystko sprawdzić, nawet drobne literówki mogą odstraszyć potencjalnych klientów.

Cennik ulotek

Ile zapłacimy za druk ulotek reklamowych? Oczywiście na cenę wpływają różne czynniki, między innymi układ i format, typ papieru czy ewentualne uszlachetnienia.

Format

Zadruk

Papier

Liczba sztuk

Cena brutto

A5

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

97 zł

A5

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 170g/m2

100

108 zł

A5

Jednostronny czarno-biały lub pełnokolorowy

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

53 zł

A6

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

57 zł

A6

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

63 zł

DL

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

85 zł

A4 składane  w V do DL

pełnokolorowy 4+4

 

 

błyszczący lub matowy 170g/m2

100

153 zł

Gdzie możemy zamówić ulotki?

W sieci funkcjonuje wiele drukarni online, które oferują przygotowanie estetycznych ulotek reklamowych. W takich drukarniach możemy zamawiać ulotki o każdej porze dnia i nocy. Proces realizacji zazwyczaj jest skrócony do minimum, a ulotki gotowe są już w 24h. skorzystać możemy również z usług drukarni stacjonarnych. Jeśli potrzebujesz dobrej ulotki w atrakcyjnej cenie, zapraszamy do zapoznania się z nasza ofertą dostępną tutaj. Szeroki wybór i szybki czas realizacji.

Podsumowanie

Ulotki reklamowe są dobrym nośnikiem reklamy, możemy na nich umieścić informacje o promocjach, produktach bądź usługach firmy. Ulotki zdają też egzamin w czasie akcji społecznych.W zależności od potrzeb zdecydować się możemy na druk ulotek reklamowych w różnym formacie, na jedno- lub dwustronne, składane, z uszlachetnieniem lub bez. Powodzenia!