Jest to jedna z największych zalet druku cyfrowego, która daje możliwość nawiązania niemal bezpośredniej komunikacji z klientem. Według specjalistów reprezentujących największe agencje marketingowe wykorzystanie personalizowanych materiałów jest w stanie podnieść skuteczność kampanii nawet do 25%. Istnieje wiele przykładów wykorzystania druku o takim charakterze. Począwszy od spersonalizowanej oferty handlowej, poprzez fakturę od operatora sieci telefonii komórkowej lub korespondencji bankowej na kartce świątecznej kończąc. Działy marketingowe firm na całym świecie widzą wartość dodaną w takiej formie kontaktu z klientem. Jedynym warunkiem skutecznego wykorzystania druku zmiennych danych jest prawidłowo przygotowana i aktualna baza danych. Kolejnym plusem tego rozwiązania jest jego elastyczność - wydruki wykorzystujące zmienne dane nie są uzależnione od nakładu. Mogą być stosowane przy indywidualnych zamówieniach (zaproszenia ślubne) jak również przy wysokonakładowych zleceniach (wydruki dla sektora finansowego).
W obecnej sytuacji jednak niewiele drukarni jest przygotowanych do świadczenia usługi druku zmiennych danych pod względem technologicznym. Wymaga to zasobów w postaci specjalistycznego sprzętu i odpowiedniego oprogramowania, które pozwala na wydruk bez konieczność każdorazowego zatrzymywania maszyny. Pozwala to zautomatyzować realizację zamówień i dzięki temu mamy gwarancję dotrzymania terminu.
Do czego można stosować druk zmiennych danych:
- Druk promocyjny – mając na uwadze konkretne potrzeby odbiorcy jesteśmy w stanie dopasować dodatkowe treści kierowane do jednego podmiotu.
- Druk transakcyjny – faktury ora inne pisma, które otrzymujemy od dostawców energetycznych lub operatorów telekomunikacyjnych, które można wzbogacić dodatkową reklamą.
- Mailing – przy okazji omawiania druku zmiennych danych nie wolno pominąć mailingu bezpośredniego, który pozwala nawiązać kontakt z klientem. Dzięki niemu możemy zdobyć wiele cennych informacji ułatwiających działanie marketingowe w przyszłości.
- Serwis konferencyjny/szkolenia – druk zaproszeń, identyfikatorów, spersonalizowanych materiałów konferencyjnych/szkoleniowych, dyplomów i gadżetów (np. smycze)
Odpowiadając na pytanie - VDP przyszłością druku cyfrowego? – wszystko wskazuje, że tak. Agencje marketingowe i działy marketingu w celu lepszej komunikacji z klientem szukają coraz to bardziej wyrafinowanych form. Jedną z nich niewątpliwie jest bezpośredni zwrot do adresata co sprawia wrażenie przekazu przygotowanego tylko i wyłącznie dla niego. Taki zabieg powoduje, że wydrukowany materiał ma niepowtarzalny charakter i podnosi jego wartość. Dzięki temu większość adresatów decyduje się odpowiedzieć na otrzymany przekaz. To z kolei podnosi skuteczność przeprowadzonej akcji i pozwala zebrać informacje o naszych klientach, które mogą zostać wykorzystane w przyszłych działaniach marketingowo – sprzedażowych.
W celu skorzystania z możliwości druku zmiennych danych w Copy General zapraszamy do kontaktu.